Nyström Reser

Zakynthos - Dag 3

Kategori: Allmänt

 

Frukosten intas runt åtta på morgonen. Allt för att vi ska kunna njuta av solen och värmen så mycket som möjligt. Utsikten från frukostbordet är helt okej.

Medelhavet har haft besök av Herr Nyström idag. Nu är inte stranden utrustande med finkornig sand utan sten och annat hårt och vasst. Inte optimalt för en som helst går barfota på riktigt mjuk heltäckningsmatta för att vara nöjd. Indianerna har ett ord för personer som mig, Ömfoting!

Då är det tur att det finns Korallskor, med dem kan man kliva omkring på sylvassa klipper om så skulle behövas. Temperaturen på havet var helt perfekt, varmt och skönt. Där kunde man ligga och guppa runt i evigheter. Själv tycker jag att jag ser ut som en smäcker delfin där jag ligger och njuter medans Lilla Frua påstår att jag mer ser ut som en strandad Blåval. 

 
Utsikten där lunchen serveras är inte heller fel.  
 
 
Får man sen äppelpaj med vaniljglass till efterrätt är lyckan fullkomlig. 

 
Men bäst trivs jag nog i vår egna lilla pool som det badas i så mycket det går.
 
 
Sämst med dagen: Ingen underhållning!
 
 
 
 

 

Kommentera inlägget här: