Nyström Reser

Zakynthos -Dag 5

Kategori: Allmänt

 

VM i Fotboll för damer.

 
Det var det som stod på dagens schema och tittades på via iPaden i solstolen under parasollet.

Vilken match sen. Svenska målvakten Zećira Mušović var som en panter i målet och tog allt. Sen var det tur att det var tre amerikanska och bara två svenska tjejer som hade satt skorna på fel fot och missade att göra mål när det var dags för straffar. Japan i kvartsfinal, borde inte vara några problem. Sluka dem som sushi, hela. 

Annars har dagen rullat på som vanligt, sol, bad om vartannat, börjar gå på rutin nu.

Efter middagen tog vi en liten promenad på "shoppinggatan" utanför hotellet.

 
Ser ut som på alla andra semesterorter man har besökt, barer, små uthyrningsfirmor för diverse fordon samt en hel drös med butiker som bara innehåller en massa krimskrams dit turisterna dras likt flugor till en sockerbit.

Apropå krimskrams så kommer jag att tänka på den gången vi var i Tunisien och strosade runt bland en massa butiker. Jag slank in i en och tittade runt och sa högt för mig själv: "Här var det bara en massa krimskrams." Varpå ägaren av butiken kom fram till mig och frågade vad krimskrams betydde varpå jag svarade: Good stuff!" och gjorde tummen upp. 

När jag sedan slank ut ur butiken rusade ägaren också ut och tjoade högt till de förbipasserande: "Welcome to my shop, I have the best Krimskrams in the world!"

 

 


Kommentera inlägget här: